söndag 10 juni 2007

Lägesrapport från Lerum

Hej Allihop,
Nu skall jag berätta om min andra vecka efter flytten från Karanga Kennel, som har varit händelserik. Jag har varit på utflykt till Norra Bohuslän. Gjorde precis som Zuri när vi skulle åka bil, lade mig på en mysig filt på golvet. Vi somnade direkt båda två och när vi vaknade var vi framme. Hurra ! Nu är jag inte bilsjuk längre.
På Resö som stället hette gick vi runt och strosade på stranden och hade det jättemysigt. Jag testade att doppa tassarna i vattnet också.
Sedan var det något slags kalas och alla kelade och gosade med mig. Det var ytterligare en hund där som heter Simba och är en vit Golden Retriver som var jätteglad och lekte mycket.
Jag har övat på att gå i koppel, och innan jag får mat så sätter jag mig ned, och då blir Husse och Matte jätteglada. Nu väger jag hela 10.3 kg, men jag håller igång ordentligt så det inte skall bli några fettvalkar någonstans.
Idag har vi varit i skogen och gick till en fin sjö. Eftersom det var varmt så bestämde jag mig för att bada, och tog även en simtur i det 20-gradiga vattnet. Zuri är en riktig badkruka, hon blöter inte ens tassarna när hon försöker dricka vattnet i sjön.
Nu är det slut för denna gång /Hälsningar till er alla /Aissa

2 kommentarer:

Vimla sa...

Hej & grattis till bilåkandet, va skönt att det funkar!!!

Kram från Vimla

Anonym sa...

Hej och hoppas allt är bra med er!
Vi vill ju gääääärna se en ny bild på snygga Aissa snart förstås:)
Stor kram från oss.