lördag 18 juli 2009

Handlerkurs för Gerard O'Shea

Dag 1: Tillsammans med sisådär 22 andra hundar+tvåbeningar i ett ridhus på Tjörn har matte gått första dagen på Handlerkurs, anordnad av Kungliga Hundar.
Jepp, jag fick i högsta grad vara delaktig. Tjurrusningen i Pamplona är ingenting i jmf. med allt springande vi gjorde idag. När vi sprang där som bäst så ropades det ut i luften "ÖKA TEMPOT - SPRING ALLT VAD NI ORKAR"!!!!
Inga problem för mig, men min matte.....hon klagar på att hon har ont i benet nu ikväll. Vänta tills imorgon, då skall vi finslipa ännu mer, och lära oss massor. Vimla var med på läktaren och servade med fika tillsammans med matte Jenny.
Summa sumarum av dag 1: Jättekul, och lite jobbigt, så vi ser fram emot morgondagen. Nu slänger vi oss i bädden för lite skönhetssömn och vilar våra ömma muskler.
Dag 2:
Idag har vi lärt oss att ha koll på domaren, flirta med honom/henne vara extraordinär i ringen så dom tittar just åt mitt håll (typ sådär som Guldsessan lyckas med).Stå snyggare än alla andra,springa elegantare med mera schvung & med mer vägvinnande gång och snabbt ställa upp igen och få alla blickar att fokusera på en speciell individ (allt detta gäller mig alltså, inte mot matte) mao mer energi, hög förväntan hos mig och att ha kul!!!
Tina,Maddox,Lex ,Jenny och Vimla var allla där idag och jag fick hänga med dem. Jenny hade kameran med och självklart finns det en massa fina bilder på bla lilla mig.


6 kommentarer:

Ciarán - han som springer lätt och elegant :D sa...

ååå sån fuuusk - du måste visa mig alla trix du någonsin kommer lära dig för hur jag ska få ordning på min matte. lova mig de sis!

å tack för grattiset, yeah springer lätt och elegant - thats me :p

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Visst e de kul med å springa brevid och se dom stackarna flåsa?!? Min matte e helt hopplös, hon orkar ingenting! Funderar på å lämna henne hemma nästa gång vi far på utställning.
Kram Leya

ciarán sa...

grymt snyggt aissa, ser ut som en riktigt proffs :)

Carlos sa...

wow vilken kanonfin bild och framför allt är foftmodellen supersnygg!!!

cirre sa...

träna på måndag igen, samma tid å plats? miss u sis :-*

josefine virre o pixie sa...

fasiken va bra!
då e de du som nu visar oss hur man får upp farten o spriiiiiinga ;)

ser fram emot träningarna vid ridgebacksdammen.
kram från josefine