måndag 26 oktober 2009

Galej i Gråbo

Jag har varit på galej i Gråbo i fredags. Fredag = fridag för mig från jobbet. Lagom när jag sovit min skönhetssömn på förmiddagen kommer matte hem från jobbet och då åker vi alltid på utflykt. Denna veckan bar det av till grustaget i Gråbo. Upp och ned i backarna och jaga köttbullar, sedan lite vanligt bus med Zuri och efter det tränade vi "Lydnad Light".
Efter det bar det av till Gråbo Torg där det finns en hundaffär som har en massa godis och utrustning. Vi skulle prova nytt halsband till mig, köpa ny snuttefilt som vi kan ligga på i bilen , nytt koppel, och....men hallå det dök upp en klotång mitt i allt och en tvåbening som höll i den!! Matte, det hade vi
I-N-T-E kommit överens om.
Nej, jag protesterade mot detta - så då kröp jag ur mitt förstora halsband, och gick därifrån. Dörren i affären var öppen och jag gick ut på torget, men tyvärr ropade matte på mig och snäll som jag är så stannade jag så hon fick in mig i affären igen.
Hm, jag gick b-a-r-a in där för att få lukta och smaka på allt godis. Sedan var det Zuris tur, hon är inte lika snäll som jag, men det slutade med att vi också fick en s-t-o-r påse med torkat hundgodis med oss hem, . I hundaffären kände man till min stiliga snygga pappa Lex och min väldigt trevliga farmor Tina, så dom tyckte att vi oxå var stiliga och tja, matte var väl rätt trevlig hon me'

Ett sommarminne. Öronflax med pappi Lex och Maddox på Orust
(Grundbilden har Vimlamatte tagit, men vi råkade leka med iPhoto så då blev det så här)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Haha ja det ser ju verkligen ut som om det ska va så där jue ;) snyggt

Det va inte så att ni testade den där nya varianten av tång som känner av pulpan automatiskt?! undrar om dom funkar.

Kramis

Vimla sa...

*MOAHAAA*
De va INTE lars aberg som kommenterad, de va jag!!!
Hade visst en kund inloggad på datort...hmmm ;)

Kram

josefine sa...

härligt med full fart i gråbo, vi kommer snart och håller ångan uppe!

kram josefine o pixie

cirre.aberg sa...

kund å kund, hon har nog massa olika karaktärer på nätet den där vimla *fniss* ;)

klippa klor är fy bubblans så onödigt. men tydilgen går det bättre å bättre för mig. jag låter dom klippa en tass i taget sen får dom vänta me nästa tass. så de så.

kul att du sprang ut. go aissa - go aissa!!!

du syrran, jag längtar te freeeeeedag :)

Vimla sa...

*Fniss* snygg å snygg tvåbening i pappaålder...tja ;)

OJOJOJ va vi håller alla tummar för dig i helgen. Jag har en bra känsla i magen, hoppas den håller i sig för dig :)

Kram

Malin, Daya o Bibi sa...

You go Aissa!! Det är helt rätt att ta en liten promenix på Gråbotorg :-) lars.aberg ;-) vad jag har hört så funkar inte nya varianten kloltång särsklit bra men har inte testat själv.
Hmm, nu blir man nyfiken - vad ska ni göra till helgen? Aaaa kanske Växjö el viltspår??
Kramar o du - vi ses nog på My DoG!!!