söndag 21 mars 2010

Sydskånska Kennelklubbens utställning

Vilken dag !!!
Joplin började med ett fint resultat i valpklass, sedan fortsatte prinsessan Pixi och Josefine med en finfin tredjeplats.Så blev det dags för dagens roligaste, häftigaste, finaste skräll. Ciáran gjorde rent hus, och det var sååååååååååå kul att få vara med när han fick sitt cert, cacib, Championatstecken och BIM. Vilken kille - och han är ju faktiskt MIN halvbror. Grattis till Rickard och Malin och Guldkillen Cirre!!!
Pappa Lex var också med bland de placerade hanhundarna.
Så blev det min tur och vi började lite tafatt,men matte skärpte till sig ju längre dagen led,jag fick äta av Cirres "vinnar-lever" så till sist blev det Kv1,Kk2, Ck, Btkl3
Ett tag ledde vi(nästan) men på mållinjen fick vi ge ifrån oss första platsen, pga "lite för kort ridge". Domaren Eva Jönsson tyckte om mig jättemycket, men var tvungen att välja en vinnare, och idag blev det inte jag, Nära, nära.....
Vi placerade oss framför kära Syster Guldsessan i Btkl, och det kändes kul att för en gångs skull prova det.
Vi är sååååå nöjda i dag med vår insats. Inget är omöjligt !!!
"Tik av bra storlek,vackert feminint huvud med bra proportioner och uttryck. Korrekt kraftigt bett. Vacker hals, bra bröst, lite rak i sin skuldra,välvinklad bak.Rör sig med ett härligt steg. Välformade linjer, lite kort ridge.Trevlig helhet"

8 kommentarer:

Pappa Lex sa...

Nära så nära snart så!!!
Vi är sååå stolta över finaste er:)
Kram

pixan sa...

allt är numer möjligt ;)

tack för kaffet i bilen och en jätte kul dag..
ni va grymma i dag!!!

kram kram

snärtorna i härryda skogen

Carlos o Co sa...

wow vad duktiga ni var! Grattis! :)

Sofia och Akello sa...

Åh vad duktiga ni är IGEN och IGEN! Certen kommer snart. Jag LOVAR! :) STort grttis till jättefin placering idag! Kram!

Vimla sa...

Jag är så stolt att jag nästan spricker över min supersnygga syster!!!
Fy fanken va ni är bäst. Inte bara att ni nästan vann ökl utan ni va sjukt nära ett cert OCH sist men störst, ni spöade Guldsessan och farmor :D Vilken bedrift. Men är man snygg så är man haha!

I år smäller det ska ni se!
KRAM

Team Ciarán sa...

såååå nära, gud vad nervöst. men grattis till en toppenplacering - tredje bästa tik av så många yeah!, ja å vilken tik glädjs inte lite åt å slå guldpinglan ;) hihi

snyggt jobbat både du å din matte. vilket team!!!

tack för grattiset me sis. du är sötast :-*

Malin, Daya o Bibi sa...

Duktiga ni!!!! Grymt bra att bli 3e bästa tik i tuff konkurrens. Pussa finaste Aissa från oss alla här uppe i norr o massa kramar till er

Anna-Britta o soontobe-tjockisen sa...

Grattis!!!!! Super jobbat, vilken placering!! Vi är så stolta över er, och kommer att berätta för ALLA valpisar om vilken vacker moster dom har;)
Kram!