måndag 13 augusti 2007

På Valpkurs med matte.

Nu har jag startat på valpkurs med matte. Självklart tycker jag att jag kan allt redan, och jag känner mig jätteduktig jämfört med de andra valparna som går där.
Matte behöver träna och hon har blivit riktigt skaplig. När hon skött sig riktigt bra får hon t.o.m ge mig lite godis. Hon har lärt sig att inte hänga efter och slöa när vi skall gå fint. Då stannar jag till eller sätter mig så hinner hon ifatt, och sedan fortsätter vi att träna på att gå.
Har också lekt" kurra-gömma" där matte får ett försprång att gå iväg och sedan hinner jag ikapp(självklart) när hon kommit runt hörnet och börjar ropa efter mig (som om jag inte har koll på vart hon sticker iväg).
Vi tränar på en agillitybana och där finns en del roliga "saker" som man kan gå på, men jag sparar det till en annan kurs.
Linda som håller kursen tycker att jag är SÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄTTEFIN, och det tycker ju jag med.
Känner mig lite som "kung" förlåt "drottningen" i valpgruppen./Tass från Aissa

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att ni har börjat på er valpkurs nu:) ta med kameran nästa gång, så att vi får se den duktiga tjjen!
Stor kram från oss.