onsdag 21 november 2007

Tungviktare !

Har varit och vägt mig igen. 29.6 kg !!
Snart spräcker jag 30-kilos gränsen, lagom till 8-månadersdagen kanske.
Har börjat på Ringträningskurs på Alfa Hundcenter. Endast det bästa är gott nog så självklart heter ledaren TINA.

Kul med andra hundar som oxå skall lära sig och matte denna ädla konstart. Både stora, små, prickiga, svarta och lurviga som man varken ser fram-eller bak på.
Nu är det allvar - Vem vet vad detta kommer sluta med. Flera av oss skall åka till Åby och prova lyckan om några veckor.
Tina säger att det är trångt där , men jag har sett på TV när kusarna rusar runt med vagnar efter sig- det ser kolossalt stort ut - Matte får nog löpträna så hon orkar med.
Tass från "Ringträningshunden Aissa"
(nja, det låter sådär...ringträningshund ???)

3 kommentarer:

Vimla sa...

Ska du springa runt å Åby med matte i en sulky bakom?!?!?! hahaha de vill vi se ;)

Näe då, vi håller alla tummar och tassar att ni spöar Guldsessan i helgen, hon börjar bli lite dryg nu så de e bra att hon får lite kvalificerad konkurrens!!! ;)

Go Aissa Go Aissa Go Aissa

Kram från oss

Vimla sa...

Tjenixen syster yster!
Både jag och matte håller med, nu får det va nog med sjukhusbesök för vår del.
Men du lilla-syster....jag har spräckt 36kg gränsen med 0,5 och jag får knappt nån mat alls?!?!?!

Tass från miss Heffa ;)

Vimla sa...

Haha jag tror jag ska följa din idé om trägolvet, låter mycket bättre än allt slask ute ;)

Jag blir ju lite orolig för dig, du har väl inte blivit anorektisk ;)
Du hade helt klart snyggast midja sist jag såg dig. Hela du va väldigt elegant och snygg!!!
I know for a fact that Miss D is shaking ;)

Tror jag ska använda det berömda engelska uttrycket.
Go brake a leg...eller inte.

Tass å super lycka till!
Vimmelkanten och matte