söndag 20 januari 2008

Vakthund !

"En RR vaktar hemmet mot lejon, och kan gå till angrepp om inkräktaren tränger sig på", så står det i boken och jag vaktar vårt hem, så vadå ?
Trodde att lejon och leoparder var samma sak -kattdjur i olika mönster ???

Har sett spår av leopard i sko-garderoben , och nu bestämde jag mig för att slå till och ta mitt ansvar som vakthund.
Jag vet hur man gör för att öppna dörren, trycker ned grejen mitt på dörren och vips så är man inne bland skor och ytterkläder. Där fanns två små leopardsaker och jag kastade mig över dem och gjorde allt jag kunde komma på, för att inkräktarna inte skulle hota oss . Har sett att Vimla har behandlat Heffa på liknande sätt. När jag var färdig med "verket" tänkte jag belöna mig själv och kände något som luktade sååååååå gott! Lillmattes nya läderstövlar - men det var inne i stövlarna den ljuvliga doften fanns, i fodret. Så sagt och gjort - jag tuggade i mig ett smaskigt stövelfoder - en helt obeskrivlig känsla.testa vet jag !
Duktig som jag var så fortsatte jag städa lite bland skorna. Förra årets skohit, plasttofflor i grälla färger, nej fy vad hemskt, så dem justerade jag när jag ändå var igång. Ja, så kom matte hem, och hon sa en massa konstiga saker om att leoparderna var lillmattes kompisar bla,bla,bla...... tur man inte förstår!!!!!
Hälsningar Duktiga vakthunden Aissa

4 kommentarer:

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Grattis Aissa! Va du är duktig, visste inte att du var så modig! Själv har jag bara vågat ge mig på tofflor med strass på, men så småningom tar jag itu med häftigare grejer jag oxå! Grrrrr! Min matte undrar hur hög du är och hur mycket du väger?? Jag är liten och söt fortfarande, kommer nog att bli det framöver också.
Kram Leya

Vimla sa...

Hahahaaaa ja dööör av skratt!
Du är helt fantastisk :)

Anonym sa...

Duktiga tjejen!
Ingen rädder för katten här inte:P
Kraaam

Anonym sa...

SIS I LÖÖÖÖVE YOU!!
Du är min idol jag lär mig trix...
Tass miss D