måndag 21 april 2008

Västerås utställning

Har varit på nationell utställning i Västerås tillsammans med några av mina Karanga-syskon och pappa Lex samt Maddox. I min klass var det 14 juniortikar och Guldsessan tog täten i prislistan, medan jag själv hamnade på Reservplats med HP. Syrran Leya fick rött band, första plats och var superduktig.  Denso fick representera familjen i hanklassen , fick rött band han oxå tillsammans med några halvbrorsor från Zaxxons kennel. Vi var alla jätteduktiga, och det var såååååå kul att träffas.
Så här det gick det till:
Först microsömn eftersom vi var uppe redan kl 02.50 i morse.Lite tidigt även för lilla mig.

Fokusering och djup koncentration - "jag kan det här  det är inte sv......."

- Skynda er på ni där framme för nu vill jag visa upp mig !

- Tjena domarn, det är så här man skall se ut - titta ordentligt !

- Va' matte har du inte borstat skorna, du kan väl sträcka på vristen när du springer i-alla-fall !!

Domaren kom från Danmark ,heter Scheel Kresten och så här tyckte han om mig:
"Snygg tik, bra huvud, hals och överlinje. Utmärkt frontparti, välvinklad bak.korrekt ridge, Prima rörelser från alla sidor Utmärkt steglängd"
Vi avlutade dagen med en avelsgrupp med pappa Lex, sedan var det bara att packa ihop och åka hem igen. Snälla Vimla som lämnat Walk-over  lånade ut sin matte som fotograf. 
Tack Jenny för alla bilderna ...det kommer fler en annan dag //Aissa som nu varit i Gnällbältet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tja syrran! Visst var det kul ;)
Hoppas vi syns snart igen! Och jag har skvallrat för matte om hur duktiga ni var, både du och din matte!! Så du vet.
Tass och mys Guldsessan

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Hej Aissa! Min matte har varit så slut efter utställning och resor så hon har knappt orkat öppna bloggen ens;) Veklingen! Men det var verkligen roligast i världen att träffas, jag tycker vi gör om det snart!!! Och ta nu och övertyga matte och husse om att Norrlandssemestrar är en nödvändighet;)/Kram Leya

Anonym sa...

Hej Syrran!
Va duktig du va på utställningen!! Hoppas vi ses på fler ställningar så vi får nagga lite på varandra ;)
Nagg i örat på dig!! Enzo o resten av gänget i Örebro som också hälsar

Anonym sa...

ehhh matte sa att vi skulle öva lite med dig i veckan, men ehhh.. du verkar ju inte behöva någon träning å din matte är ju nästan felfri (förutom vristen å oborstade skor). ska nog jaga på fläskmatte så vi kan ta några varv idag, vet inte hur jag ska få runt henne snyggt i ringen. du vet här är det inte bara oborstade skor som drar ner *pust och suck*