söndag 16 november 2008

Bohus - BIS 3

Jag diggar min syrra Vimla, som var så himla (Vimla) duktig och skördade massor med framgångar igår. Hon är min förebild , och så som hon gör vill jag också göra. Idag laddade jag ordentligt. Svenska Pudelklubben hade inofficiell utställning i Bohus och det blev sig inte bättre än att vi fick stanna till "the bitter end".
I BIR-tävlingen var det precis som förra helgen den snygga engelska hanen som lyssnar till namnet Justus Juvel och jag
som gjorde upp. Idag bytte vi plats och jag fick äran att representera RR i Gruppfinalen, och vet ni vad - jag vann över
dalmatinern !!!!! Det som känns så svårt, och sedan fick vi stanna heeeeeeeeeeela halva dagen innan det var dags för Final.
En massa jättehåriga hundar och jag. Väl i ringen verkade domaren bara titta på de andra hundarna (tyckte matte), men vi kämpade på med hjälp av goda råd och vår duktiga hejarklack och slutade BIS 3.
Gladast idag är nog lillmatte för bland priserna fick jag bla en påse juleskum och hon är galen idet, och självklart delade jag med mig.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis igen till dagens bravader - kanonbra kämpat av både Aissa och matte! :-)

Anonym sa...

syrran du e så bäst!!!! :-D

*yyyl vissel yyyl*

själv måste jag hårdträna att stå still å trava lugnt... ehhh låter tråkigt. lets race!

ses imorgon!

Anonym sa...

Grattis!!! Snacka om att syrrorna rockar i ringen denna helgen!!! och bis3 är verkligen hur bra som helst:) Kramar och nosbuffar
Malin Markus och Svch ;)Carlos

Anonym sa...

Duktigaste ni!!!
kommer ni imorgon? Eller kan ni redan allt:P
Kraaam

Vimla sa...

Ännu mera GRATTIS!!!
Nu vill ju vi göra som DU gör! Du är vår förebild alla kategorier (dock inte din morgonpigghet säger matte ;)
Jag tycker du åker till pappis träning och visar hur de ska gå till, på riktigt :):):) hihi

Största kramen!
Du...nu e de bara 96tim tills vi åker neråt....whoho!

Anonym sa...

Wohoooo!!! Way to go Aissa! BIS-placerig och allt - kanonbra jobbat!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Jabadabadoooooo!!! Grattis Aissa, så häftigt! Vi är klart imponerade, matte tycker jag bör ta lärdom av dig och se till så jag ställer mig lika fint som du!!
Kram Leya (o matte oxå)

Anonym sa...

stämmer in i brossan Cirres *yyyyyl* vad bra du är sis!!
massa köttbullar till dig från mig!

Anonym sa...

Ett sent men stooort GRATTIS till helgens vinster!! Duktiga ni :-)
Ses på fredag - vi kanske kan samåka? Jag hör av mig.
Kramar från oss

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Pst: Det kommer fortfarande snö här! Blir ni sugna??? Packa in er i bilen och kom och hälsa på vetja;)!
Kram Leya

Vimla sa...

Hej hela familjen!!!ALLTID lika kul att ses men nu va det GOTT åxå ;) Tycker vi gör om det snart!!!
KRAM

Anonym sa...

jag gör lätt uppror me dig sis för jag nöjer mig inte heller med de fnuttiga kuddarna jag har i min säng. jag vill sova hos tvåbeningarna!!!

tack för köttisarna btw. förstår inte varför matte inte har fattat att jag har börjat gilla sånt igen. nu räcker det inte med en fem - sex stycken som kunde räckt i flera veckor innan.

ses sis