söndag 19 april 2009

Aktiviteter

Fredag: Spårning i Väne-Ryr tillsammans med Zuri och Akello. Tänka sig att när vi kom dit var farmor Tina oxå där med Lex och Maddox.
De gjorde visst jättebra ifrån sig som så ofta. Akello och jag spårade ur ett annat perspektiv. "Allt vilt är spännande !!!" och vi gjorde vårt bästa för att villa bort varsinn domare. kreativitet som det så fint heter, men det var visst inte så uppskattat. vi både nosade upp grävling och varg - Coolt va´?
Zuri gjorde sin första spårtävling och fick ett förstapris med mycket beröm och jag är riktigt stolt över min stora, gamla kompis som precis har fyllt 9 år. Själv skall jag intensiv-träna min matte nu så vi kan enas om vad vi skall spåra efter, snygga killar, vilda djur eller blodstänk i skogen ?? Hm, den som lever få se.

Lördag: Grustagsträning med Lex och Maddox. massor med köttbullar och en hel del spring upp och ner i sanden. Zuri som alltid är hungrig var framme och tog både sina egna och våra köttbullarna. På kvällen hade lillmatte grillfest, jami-jami det gäller att hålla sig framme.


Söndag: Blodspår i skogen på förmiddagen och ringträning, samt spaning på flamingosar i Göteborg på eftermiddagen. Guldsessan säger att vi skall satsa på det när vi skall jaga i dammen.(som variation på Vimlas ankjakt ).Det var en massa små läskiga valpar med på träningen idag, och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, lite obehagliga va' det allt...
Nu längtar jag till jobbet imorgon så man får ta det lite lugnt och vila upp sig.//Aissa

4 kommentarer:

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Åkej, men vänta nu....VARG???!?? Jag trodde det var JAG som bodde i urskogen bland farliga blodtörstiga odjur...? Men du gör HEEELT rätt som lägger energi på sånt som är viktigt, jag menar, dom spår människorna vill att vi ska gå är ju old news lixom, det är ju bättre att hitta nya färska spår! Mycket coolare!
Och oj vad du snyggar dig, hoppas du vinner på utställningen i maj;)
Kram Leya

ciarán sa...

duktiga zuri säger matte men själv säger jag yeeaeaaahh varg är ju ascooooolt, lätt att jag också hade valt den (hade inte valt alternativet snygga killar iaf, då hade jag fått gå i cirklar ;) )

tack för träningen idag sis. kul me lite latj i kortkoppel.

*nosnos*

Vimla sa...

GRATTIS till Zuri, oj va duktig hon är!!!
Vimla: Grattis till Aissa som hittar vilddjur, mycket coolare än anka ;)

KRAM :)
Nu börjar nedräkningen....7dagar kvar ;)

Bibi sa...

Duktiga Zuri - GRATTIS till 1a priset!! Gillar att du håller ställningarna Aissa - varför spåra efter kadaver när det finns levande vilt??? Har inte riktigt förstått mig på denna aktivitet, ja,ja dessa konstiga 2 beningar vad dom hittar på...

Gissar att vi kanske ses på söndag för lite vänstervarv? Får bli på fm isåfall för vissa viltgalningar ska ju försöka nosa sig till kadaver på em...

Kramar från Bibi