måndag 16 november 2009

STOR Störning

Matte och jag skulle till skogs och ta ett litet spår ,eftersom jag har varit multikoncentrerad de senaste gångerna vi spårat, och haft koll på alla spår som finns i skogen samtidigt( enligt matte). Vad är det för fel på det då ?
In i bilen, iväg till skogen, ut ur bilen ,fram med grejerna och så började vi gå ca 30 m in i skogen, och gissa vad som står där mitt framför oss ?
Två JÄTTESTORA fullvuxna älgar, och de bara tittade på vackra mig.
Uj,uj,uj såååååå stora de var.
Sedan började djuren röra på sig så matte bestämde snabbt att vi skulle tillbaka till bilen, bums med språng!!
Efter ett tag drog de iväg ut i skogen och snacka om att det luktade spännande. En baggis att sniffa efter såna alltså. Ut ur bilen igen och in i skogen. Mitt spår gick inte efter älgarna, och jag ville hellre gå på deras håll, och fatta´ inte alls vad matte ville att jag skulle gå för nåt litet spår efter en gammal död klöv när det fanns riktiga levande rörliga på andra hållet.
Så går det när man träffar skogens konung m. familj.
Strunt i låtsas spår,vet ja´//Aissa on the move

3 kommentarer:

cirre sa...

helt rätt syrran, varför hämta upptinade gamla klövar när man har dagsfärska älgfötter å leta efter :D

Leya sa...

Åh, syrran, du e ju bara för duktig!!! Såna storingar får man ju bara inte hoppa över;)
Tack för snälla ord om min hemsida, vi är jätteglada för den! Lycka till nu i helgen, det är jättejättekul med MH!!!!
Kram Leya o flocken

Vimla sa...

O M G !!!
Lite lätt läskigt med älgar, jag har ju inte haft turen att springa på några än, men ja gissar att dom är en blanding av hästar och kor fast större... synd ni inte hade kameran med :)

Snart ska vi jaga spöken tillsammans, tjoho :)