måndag 29 november 2010

Hurra mitt tävlingsgodis har blivit grupp 3:a i Nordisk vinnarutställning !!!

Vi var på utflykt till Oslo med Pixi och Josefine, Jättekul!!
Det blev inte riktig som plannerat men vi är ju flexiLEXilibla så allt fixade sig ändå.
-Matte hade bakat gula bullar till utflykten- dom glömde hon hemma
-Matte hade bokat hotell i Oslo lite off från utställningen - det var mycket off ända uppe vid uthoppet på hoppbacken i Holmenkollen
-Matte lyckades låsa upp hotellrumsdörren en gång - sedan bröt hon nyckeln och sedan pajade hela låset i dörren
-Matte trodde att norsk kaffe går att dricka så hon tog inte med någon termos hemifrån - NEJ, det går absolut inte att dricka, instämde Josefine
-Matte hade laddat kameran - men när vi väl skulle visa upp oss hade autofokus hängt sig och hela kameran strejkade
-Matte har haft bilen på service- då började varningslampan blinka för avsaknad av motorolja. Tur att det finns guttar i Norge som kan hjälpa vilsna mattar på en norsk mack.
På tal om guttar så citerar jag Pixis matte"men vi fick ju med oss killen i receptionen med upp på rummet 2ggr...och en grön shot till frukost..de va ju nästan det bästa"- slut citat.
Receptionisten hade så stora fötter så jag skulle kunna använda en av hans skor som hundkoja och krypa in i , japp så var det!

Ja just det vi var jätteduktiga i den tuffa konkurensen på utställningen.Jag skulle klå förra årets resultat var målet och det fixade jag. Pixi blev 2a med CK i sin klass och jag 4a med CK i Ökl.
Denna gång tävlade jag i samma klass som Yaya Furst, och hon hade med sig sina puppelinare,om än i osynligt format ännu. Undrar vad det kommer bli av dem när de blir synliga. Pixi och jag fick i alla fall vara med och springa bland de bästa tikarna, men hängde inte med till slutet. Det var Karin och Yayas dag, så alla gratulationer till dem -nästan.
Jag vill bara påpeka att levern och köttbullarna som Yaya använde sig av i gruppfinalen härstammar från Lerum och mitt kylskåp. Självklart så tar jag inte åt mig av deras framgångar, men maten gör prestationen,eller i alla fall bidrar till det. Hurra mitt tävlingsgodis har blivit grupp 3:a i Nordisk vinnarutställning !!! Jag känner mig lite stolt, lite som en vinnare jag oxå.
Kritiken löd så här: 64cm hög.
Tilltalande helhet, välskurt huvud,Fin päls bra kropp för åldern. Fin ridge,något kort.
Bra ben och tassar, Rör sig med bra steg.Ökl1,kk4, CK //Åke Kronander

3 kommentarer:

Vimla sa...

Men sis vilken resa!
Så himla ödmukt av dig, och fint och sportsligt och allt det där. Att avstå gruppen och dessutom ge bort sitt egna godis, jaja eller ska ja säga yaya ;)
Det var i alla fall DITT godis som va i final :D:D:D

Snaaaart ska jag få se din läckra rumpa i hufvudstaden och vi vet ju vem som följer med sitt godis där...
heeeela vägen till BIS-Bitch In Showmoood :p

Kramis från Vimlis

Malin, Daya o Bibi sa...

Hahahaha, vilken resa... Saffransbullarna såg ju riktigt goda ut. Gissar att Bosse fick njuta lite extra av dom ;-) Tur att hundarna var duktiga o skötte sig i ringen.
Massa kramar från oss och tänka sig ni har nästan mer snö än vi OCH kallare mellanåt - upp och nervända världen.

Ciarán sa...

haha ja allt gick verkligen vägen hihi, tror jag vet vad som saknades. ett styck Cirr och ett stycke Pix - nästa gång e vi med :)