onsdag 24 september 2008

Lydnad ?

I måndags åkte jag och matte som vanligt till staden för att träffa kompisarna och träna lite ringträning osv. Ny plats var OK, men när vi kom dit var det nytt tema på träningen som kallas för L_Y_D_N_A_D !!! Va, vad är det förnå't??

Matte och jag kan nada om detta - skall det vara nödvändigt, tro?
Vi fick se en fin uppvisning av Hidaya och Malin som är jätteduktiga på detta och Ciarán-Malin som ropade en massa "lustiga" kommandon som skulle utföras. Häftigt att se, men Hjälp skall man kunna sån't oxå?

Jaha, nu håller CirrePirre och Kibibi på och tränar för fullt och de säger att jag skall vara med jag oxå !!!
Jag säger som Vimla - KÖTTBULLAR !!! - OK då kanske jag kan tänka mig lite träningen jag med, men tro inte jag tänker tävla i sånt här - basta !!
CirrePirre-Matte-Malin har visst hållt på med sån't här med Chicka förr itiden,så hon vill nog uppleva gamla minnen och resa runt och visa upp hur lydig Cirre-P är, men jag - njet tror inte det

Jag är lydig när JAG vill !! //LYDIAissa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter tufft sis... matte håller också på o mumlar om ngt om lydnad, varvat med ngt som loter som agility...hrm, låter rätt jobbigt skulle jag vilja påpeka. Vill ha din matte som planerar mysiga promenader i höstvädret. Nu ska man ju för fasiken vila upp sig till våren o alla utställningar ;) Fast matte har anmält mig till växsjö o en inoficciell här i örebro...

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Hm, den där tävlingsnerven kan ramla på en när som helst, hälsar min matte till din matte! En vacker dag så får hon bara för sig att anmäla sig till en lydnadstävling- och då är det bara att köra!!!!! Du ska få se, det kommer säkert att hända dig också...
Kraaaam Leya

Anonym sa...

Go Aissa, go! Jag lyder också precis hur bra som helst! Ja, när det passar MIG såklart... Aldrig annars. Matte hon pratar minsann också om lydnad, husse han är cool som vanligt. Vi myser i soffan jag och han... Där trivs vi. Matte hon kan springa ute i regnet bäst hon vill. Ses snart!

Anonym sa...

ja de där me lydnad låter konstigt. jag kan väl ställa upp om det är så att jag själv känner för det. a.b.s.o.l.u.t. inte annars. nä fy bubblan. på mina vilkor eller inget alls säger jag bara. matte mumlar visserligen rätt ofta om att hon aaaaldrig skulle våga sig in i lydnadstävling med mig. haha hade förstås varit kul å skämma ut henne lite ;)
hoppas de blir busträff imorgon =)
*nosnos*