onsdag 10 september 2008

En alldeles vanlig onsdag

En alldeles vanlig onsdag börjar på minuten 06.00 när vi startar dagen med smaskig frukost och en snabbis ut i trädgården. Sedan tillbaka i hundbädden och sova tills det är dags för morgonpromenad. Numera går vi ofta till Lerums nya stadspark, där man kan dricka vatten från sjön, skutta runt på sandstranden och ibland ser vi bävern simma i ån när vi går till parken. Jobba som kontorshund fram till klockan 12, hem och gå lunchpromenad, därefter passa huset tills lillmatte kommer hem. Efter liten promis med henne vilar jag mig iform tills matte kommer och hämtar mig och det är dags att åka till ringträningen i Göteborg. Idag regnade det ( så förvånad man blir!) , och då är det bara järngänget som kommer. 
Idag var det Ciarán och jag. Vi kan allt om att springa i lera, på halt underlag och hoppa i vattenpölar. Ciarán har alltid en massa roliga saker för sig. Idag var det höjdhopp över vattenpölarna. Nu tränar vi för att åka till Skånelandet i helgen. Ganska blöta blev vi, men vi skyr inte regn iaf. När vi lämnat av Malin och Cirrepirre fortsatte matte till Vallda för att låna utrustning som behövs till helgen. Gissa vad förvånad jag blev när matte packar upp ett TÄLT när vi kom hem !! Va' skall vi campa, det har ingen berättat ? Dessutom tar hon fram en "hytt" så jag får eget rum i tältet ?? CirrePirre och alla andra jag känner har egna hytter så det var en överraskning att jag skulle få låna en så'n där grej.
Hytten slog vi upp i vardagsrummet och både Zuri och jag provade den med en gång, och den luktar ljuvligt gott. Tror bestämt att det är mammadoft och syskondoft i den. sniff,Sniff!!
Alla grejerna har vi fått låna av världens bästa kennel, - ja just det KARANGA. Oj nu måste jag uppföra mig som en riktig utställningshund på söndag, när jag har riktig utrustning. Håll tummarna !   A af Lex

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå typiskt aissabajsa, det ser lite väl prickigt och soligt ut inför söndagen. de tvåbenta håller fortfarande tummarna men tiden börjar bli knapp :(
vill ju leka elit me dig i de där tältet jue. är vi smarta så tar vi me alla rosafetter vi någonsin vunnit å hänger upp på en vägg :-D hehe
men jag håller ridgen att jag få träffa dig på söndag. nosar upp dig så fort de tvåbenta bestämt sig (lördag em)
*nooos*