söndag 31 augusti 2008

Mina egna foton- så ser de ut !

Ni som har läst mitt inlägg om Utbildning vet att jag har lovat att lägga in mina egna foton, nu när kamerabatteriet är laddat och linan kommit igång.
Jag är mycket nöjd med resultatet. Tänk själva att både vara hund-instruktörs-elev-hund,  utföra olika övningar på kommando och få till det med den lilla knappen på kamera-avtryckaren med min söta lilla tass. Så här ser det ut:
Gissa vad vi gör ??


Just det. Efter att ha suttit fint en stund får matte lov att ge mig godis - duktig matte !

Jag har legat i gräset och ställt in skärpan på de fina grässtråna, medan matte pekar på gräset där jag skall ligga fint,  - men matte du är alldeles för sen med kommandot jag har ju legat här gôôôôrlänge - ro hit med godiset nu innan jag tröttnar på riktigt.
Just det, här låter jag matte gå iväg en bit och hon får träna på "Stå kvar"och hon är riktigt lydig  medan jag tar igen mig och ligger alldeles stilla som en staty i gräset.
Avslutningsvis fick matte komma tillbaka och lasta av några köttbullar hos mig. Instruktörseleverna såväl som matte får godkänt.
Fotohunden Aissa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha!!! snacka om klofärdigheter ;)

Anonym sa...

vilken fusk, vad duktig din matte e. jag kanske skulle träna lite mer med min, hon e liksom inte så skärpt å inte uppskattar hon levergodis heller :s

Vimla sa...

Vilken pli du börjar få på matte! Rätt avundsjuk som resten av syskonen ;)
Min matte behöver verkligen tränas just nu, hon börjar slappa ihop tycker jag. Har du några tips?!

Kramis från Vimlis

Vimla sa...

Hihi jag försökte ju bara få igång matte...och jäklar vilken fart det blev! Håller helt med dig, hjälpsam och duktig hela tiden.
Men matte muttrar nåt om hårdträning så fort hon orkar sig ur soffan...hmmm menar hon hårdträning = mycket belöningsträning ;)
Skickar här lite hostar till dina tvåbeningar...HOST HOST HARKEL & FNYS!

Scout Vimla