måndag 15 september 2008

Sofiero 14 september

Sydskånska kennelklubbens Internationella utställning.
08.00 anländer vi till slottsparken. 7 grader varmt och blött gräs- hujedamej ! Vi slog upp tältet på värsta bästa platsen som CirrePirre hade sett ut tillsammans med Cerberus- Afganernas konung och gjorde iordning Cirrepirre och cebbes bur samt den fiiiina lånade buren från Pia och Martin som jag fått låna. Slog upp stolar till matte, matte och matte. Dukade fram kaffe och mys och sedan......
försvann ordningen, men vi fick nytt jättetrevligt sällskap och "fullt hus" kan man påstå.
Kungen av Hisingen med farbror M anlände tillsammans med skogsprinsessor från Floda - alias Bibbi och Hidaya, och vem F... bryr sig om ordning
11.00 solen har värmt upp luften så nu slipper man iaf frysa. Säkert 20 grader varmt.
Jag uppför mig exemplariskt när jag ligger i Karangas fina utställningstält och deras alldeles nya bur. Bästa platsen mitt i tältet - se på mig !! (Nu fattar jag hur mysigt Guldsessan och DeeSign brukar ha det)
12.00 Nu måste jag hålla mig i skuggan så jag inte får dåndimpen av värme - nu är det snart vår tur att gå in.
13.00 Så var det roliga över för denna gången - en tredjeplats med CK i unghundsklass, Ridgen var visst lite för kort, men domaren tittade jättemycket på mig ändå, så vem bryr sig.

Var och träffade mattes kompis med familj när vi ändå var i Skåne. Deras kattdjur jagade jag bort direkt vi kom dit, men sedan dök det upp ett annat djur i trädgården som såg ut som en skurborste. Det var lite läskigt att gå fram till borsten , och jag var lite reserverad och bestämde mig för att inte nosa på den- för vem har lust att nosa på en "skurborste" egentligen - inte en kunglig RR iaf.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Ni är så fin fina! :)Ck o 3a e superbra i den konkuransen

Vimla sa...

Instämmer med Carlos, skitbra med 3a och CK!!!
Hihihi det är bra att du håller med mig ang svampinjonerna, varför ska jag jobba och leta livet ur mej och så tar hon tanten dom ifrån mig...näe vet du vad, så länge jag inte får ta del av svampstuvningen tänker jag heller inte bidra till den ;)

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Sötaste syster Aissa! CK är superduper, blir det fler utställningar i år?
KRAM, skulle vilja ses snart....
/Leya

Anonym sa...

å du ägde ringen sis, å din matte va inte tokig hon heller, snygga brudar båda två ;)
längtar te måndag då blir det hopp å lek me kungliga syskonen i slottsskogen, weeeiiii. hoppas de finns lite köttisar kvar, annars får ja nog ta å bita matte så hon steker några till *mums*

Vimla sa...

Haha ja passa dig! Tror faktiskt att det smittar ;)

Tycker vi ska slå alla med häpnad och toppa lydnadslistan nästa år moahahaha! (nu fick matte hicka av skratt) förstår inte...du och jag sis, tycker vi snackar med dom andra syskonen och så kammar vi hem hela 10 i topp!!!
Hmmm...hajja mycket köttbullar som krävs för det, vi kan nog få spons av mammascan ;)

Vimla sa...

Jenny: På tok för många!

Vimla: Om du frågar mig ALLDELES för få!