tisdag 19 maj 2009

Måndagsträning i Slottsskogen






Här kommer ett axplock av foton från måndagens träning som visar lite vad vi gör:
Akello fick nys på en jättepåse med goda korvar, som jag tror tillhörde Kibibi
( Observera tempus - tillhörde)- vad som hände sedan kan ni läsa på Akellos blogg. Cerberus, den långhåriga grå förklädda grabben som har både hundshampo och balsam som luktar jättespännande swischar fram i träningsringen så man blir alldeles rädd. Han springer så fort så pälsen fladdrar, se själva.
Cirre testar en ny stil med höga benlyft och flygöron tror jag bestämt.
Vi är seriösa ibland och här följer lite bilder på Kibibi som bla visade prov på hur fantastiskt duktig hon är på Lydnadsträning. Hujeda mig, vi skall börja på sån kurs nästa vecka!
Cirre tränade på att sträcka benen i språngmarsch och själv blev jag filmad av Malin när jag skulle springa runt med matte i ringen.






>
Mao vi har det jättemysigt tillsammans, och det kommer bli ett stort tomrum, i tillvaron och ganska tyst på träningen när Kibibi( som pratar ganska mycket på träningen, vov vov) Hidaya och matte Malin skall flytta norrut, men nu har vi fått en anledning att åka dit bort där det finns renar att spåra efter. Lycka till Malin och gullhundar önskar vi Möllstammare,

4 kommentarer:

Vimla sa...

Åååh man blir rätt sugen att flytta ner till er faktiskt!
Kram

Malin, Daya o Bibi sa...

Gulle ni... Blir lite tårögd nu - kommer sakna er massor!! Förstår att det blir liiite tystare på träningarna framöver, hoppas Cirre slutar mogna o börjar vara sig själv igen så han kan ta över ;-) Ser framemot era besök uppe i norr!!
Ses på söndag

Ciarán sa...

min stil är den vinnande stilen - fladderöron och jättejättehöga ben det är den nya "lilla svarta" så att säga :D

ses snart igen sis. la ni något spår idag föresten? det gjorde matte men hon e rädd att det regnar bort. ska ut å leka mig fram imorgon iaf å matte e nog rätt glad att hon har en ursäkt om det inte går så bra, hehe.

*nosnos*

josefine o victor sa...

jaha är det så där det brukar se ut ;)
nu när malin o co har fluttat kommer vi o rör om i träningen hihihi
victor kan det där med att få stämningen lite på topp ;)

kram på er