lördag 9 maj 2009

Nationell utställning i Larv

Jag har liftat med Ciarán till Larv för nationell utställning i riktigt busväder. Våra tvåbeningar hade med utensilier för att täcka upp alla eventualliteter, såsom regn,snö,sol och storm, och det mesta kom till användning.
Först ut denna dag var Ciarán, och om Malins och hans fantastiska dag får ni läsa på deras blogg. Maddox och Lex var självklart med och visade upp sig med fina resultat och Pappi Lex fick se sin son Ciarán stå längst fram på prisutdelningsraden framför honom själv, medan farfar fick hålla sig på tredje plats. Sandra och Enzo ( Zaxxons Coolking Ceven) hade åkt från örebro och de fick ett 1a pris i Kv, sedn kommer jag inte ihåg hur det slutade (Usäkta Enzo).
Sedan var det dags för tikarna. Kibibi fixade CK och tredjeplats i unghundsklassen. Guldsessan med Tina som alltid springer före oss i ringen försökte vi närma oss, och vi kommer närmare och närmare. Idag var det en riktig "Lexdag"!! Sessan vann Öppenhundsklassen, jag kom tvåa och vi fick varsitt CK. Sedan gick Guldsessan och blev Champion och jag tredje bästa tik. Till sist gick vi till BIS-finalen i uppfödarklass och där blev vi fyra.
"Mormor" Pia övervakade hela tillställningen och servade med bla köttbullar.

Nu blir det fritt fram i Öppenklassen att kämpa om placeringarna för nu är min glimmrande Syrra en Champinjon (och hon har varit svårslagen för att inte säga omöjlig) . Jag känner ansvaret att förvalta detta i familjen tillsammans med mina andra duktiga syrror !!! " "Här gömmer jag mig under mattes jacka för att inte sköljas bort av en störtskur.

Mellan alla dessa klasser fick vi nyttja all vår utrustning för att ta skydd mot det varierande vädret.Så här firade mattarna alla framgångarna
-Under en presenning och ett parasoll, blöta men lyckliga med halvkallt kaffe och regnblöta smörgåsar - och det smakade Underbart!!!

Ökl,Kv1,Kk2,Ck1,Btkl3 Over and Out //Aissa

6 kommentarer:

Guldsessan sa...

Vilken kanondag vi hade allihop!!! Endast det bästa är gott nog ;)Grattis till 3e Bästa Tik!!!!! Snygg syster!

Tass och novsgos
Guldsessan numera CHAMPINJON
fr Öfvre Guldheden

Sofia och Akello sa...

Heja hejja! Stort grattis till er fina placering. Imorgon i Slottskogen, samma tid, samma kanal. Ja? Kram från oss. :)

Vimla sa...

GRATTIS!!!! Ja vad ska man säga, en placering i bästa tik WOHOOO de e grymt! Å nu med guld-fjun ur vägen så är det din tur... :D

STORT TACK!!!! För bästa pressenten :) Jag blev överlycklig. Matte säger att jag bara får äta dom i soffan ;)

KRAAAAM

cirre sa...

lätt att du får, jag kan tom skriva "till aissa från din favvo-brolla cirrepirre" ;)

*fniss* bilderna på mattarna e helfestliga. där under kunde de sitta å hålla i presenningarna allt vad de kunde å slurka i sig kaffe å grejer. vi däremot låg kungligt i varsin bur.. mmm varmt å skönt nära sis.

tack för buset sen.

vi ses imorgon *pusspuss*
och en massa GRAAAAAAATTIS till superresultatet.

Malin Markus o CARLOS sa...

Grattis grattis!! Vi sträcker på oss här i Uppsala och är super stolta över våra släktingar :) ;) 3:e bästa tik är verkligen kanon bra!

Bosco o Enzo sa...

ja en riktig lexxdag var det... ett stoort grattis till dig sis för ett strålande resultat i ringen, du är nog inte kvar i öppenklassen så länge till du heller snygging ;) Enzo hälsar att han kom på femte plats av fem möjliga i konkurrensen sen, nu laddar vi inför österbybruk nästnästa helg!
Nosbuffar från Örebro