söndag 14 juni 2009

Typisk söndag





Började morgonen med att ta med tvåbeningarna till elljusspåret på joggingtur. Det är visst nå't semesterryck och inte mig emot att springa lite, dvs dra fram tvåbeningarna i spåret.



Sedan blev det lite ligga och mysa på gräsmatten.
Därefter försöka träna matte i grunderna för lydnad.
-Jag sätter mig och hon skall lära sig kontakt och position, hm.... ja,ja hon får ha lite tid på sig.
Hon skall även lära sig att använda klicker, inte tjata hål i hövve på mig med "Bra" beröm, även om jag självklart är bra, men det vet jag ju What's new ? Till sist fick hon lova att larva runt med en leksak och busa fritt ,och jag låtsades jaga saken och kampa lite. Det gillade hon skarpt, min matte

4 kommentarer:

Vimla sa...

Jogga?!?! Är ni galna ;) ja tyckte du sa att ni hade semester haha ;)
Men de är bra att ni håller matte och husse iform :D
Kram

ciarán sa...

å den där klickmojängen sysslar ju matte också me, lite töntigt men helt okej när köttisen kommer :D

ses snart igen

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Wohooo sister, nu är du på banan ser jag!! Vicken kontakt, det där går inte av för hackor! Fortsätt att öva din matte du, så blir vi fler som lurar av mattarna köttbullar;)
Kram Leya

Vimla sa...

GLAD MIDSOMMAR :)
Kram