onsdag 7 maj 2008

ÄLG i skogen !

Ja, då har man varit på Älg spårning oxå. Tänkte att jag ville träffa skogens konung när jag ändå var på spårtävling. Snabbt fick jag upp ett spår, och självklart satsade jag allt på att hitta honom. Tyvärr verkade han/dom ha sprungit lite hit och dit, och hur jag än försökte så fann jag honom inte - en skygg en mao.
Inte som Guldsessan som både syns och hörs och inte går att undvika om man nu skulle vilja det.(Aj löv jo, Sis !!!)
Tyvärr hade inte tvåbeningarna som var med på spårtävlingen, fattat vad jag ville, eller ...hur var det nu...?
Till skillnad från mina duktiga systrar och halvbrorsan Ciarán så fick jag inget pris utan streck i protokollet. (Hur många av er andra har fått det, va ?)

Lugn allihop jag kommer tillbaka, en annan gång. Tror jag skall ta mig ett snack med superduktiga Vimla så kanske jag får några bra tips.
Nu skall jag förbereda mig för Larv, dit jag skall och försöka försvara familjehedern tillsammans med brorsan DaCapo på lördag. Håll tummarna för att det inte blir streck i protokollet igen. Tass Aissa

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är bäst ändå!
Vi håller tummarna stenhårt för er ihelgen:)
Kraaam