måndag 26 maj 2008

Team Lex på utställning vid Nääs Slott

Inofficiell specialutställning för Rhodesian Ridgeback och Dalmatiner på Nääs.
Ciaráns matte tyckte vi skulle ställa upp i alla klasser för att träna ordentligt, och hej vad vi sprang.  
Första klassen för mig var "matteklassen" eftersom det var mors dag, och den vann vi. Jag har tränat min matte ordentligt och nu både sträckte hon på vristerna och tittade på domaren, hade koll på vad som hände i ringen, och log,och....allt vad "Farmor Tina" har tjatat om. 
Hon fick ett jättefint pris. En övernattning för två tvåbeningar på B&B med trerätters middag samt frukost dag två.
Sedan sprang vi i vackraste huvudklassen, och bästa rörelseklassen och i den senare fick Ciarán priset för bästa rörelser. En riktig guldprins skall ni veta.

Ja, just det vi var med i vanliga utställningen oxå. Jag blev bästa juniortik och fick prova på att vara med i en BIS final, en ny erfarenhet - slutade sexa . 
Domaren heter John Sigve Berg och han tyckte följande:
"14 månaders tik av utmärkt storlek och typ. Feminint välskuret huvud, korrekt bett, elegant hals moderat vinklad fram välvinklad bak, bra rygg korrekt underlinje, något lång länd utmärkt benstomme och tassar. Rör sig med accepterad steglängd, önskar mer drive. Förkort ridge. Utmärkt päls och färg, Trevligt temperament". 
Till sist, men inte minst denna jättefina solskensdag så vann vi på vårt lottnummer på programmet och jag får nu åka på SPA till Alfa Hundcenter och Kibibi Malins' sim-och massagemys. jättekul -jag längtar-Hurra!!!
Kibibi gjorde rent hus i valpklassen,och fick så mycket priser och pokaler så hon fick ha bärhjälp,  se mer på hennes och Hidayas hemsida. Rickard var med och fotograferade, och Rebecka var assisterande handler,  och hejarklack tillsammans med Hidaya & Chicka.
 Rena "Lex-familjeutflykten med kaffe och kaka"
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

TAck för supertrevligt sällskap i Nääs och stort grattis till vinsten i jkl och mkl. Skönt att man var med i valpklass eftersom vi inte behövde springa lika mycket om er vuxingar! Daya hälsar lite förläget att hon minnsann oxå var med som hejarklack ;-). Ses snart - ser framemot att ni kommer o hälsar på i plurret.
Kraaam

Anonym sa...

:-)/ Daya

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Nämen o så kul, grattis syster yster!!! Man blir ju sprickfärdig av stolthet, min matte vill gå i kurs hos din matte nu, går det att ordna tror du:)?
Grattiskramen från Leya

Anonym sa...

Superbästa Aissabajsa *fnissfniss*
du å jag sis = bästa juniorer. vi e då allt snygga vi, snart e vi 15 månader å då ska vi leka med de stora vovvarna. sista racet för oss i juniorklass i borås, sen kan de unga kidsen pusta ut ;)
kul å få springa runt i ditt hood försten, busa fler gånger?? jajaaj!!! nästa gång kan kibibibib vara med oxå =)

Vimla sa...

Stort tack för gratulationerna! Och ett lika stort GRATTIS till er!!!
Det kändes så tryggt att veta att ni försvarade familjehedern på västkusten. Då kunde vi lungt göra det samma här på östkusten. Snacka om helg för oss och våra halvisar, GRYMT!!!Men jag måste nog ge ett extra grattis till Matte Marianne som vann mammaklassen på morsdag, så himla sött!!!

Största kramen från oss till er alla!!!

Anonym sa...

Duktiga, duktig ni!!!
Vi är sååå stolta över er!
Kraaam

Anonym sa...

Tack sis för dina gratulationer, är rätt nöjd själv... matte o husse tror att jag är i spökåldern o är tonårig o jag vet inte vad... men men, jag kan när och OM jag själv har lust :) :)
(www.boscoenzo.doggyblogg.se)