lördag 14 juni 2008

Back on the blogg

Ta-ta,
har inte hunnit blogga på ett tag. Har haft fullt upp. Först flyttade vi på jobbet där jag är kontorshund på halvtid. Sedan var det en massa sociala måsten, därefter tröttnade datorn ,men nu är jag tillbaka vid tangentbordet. Valpfasoner säger matte att jag har  antagit- fattar inte vad hon menar. Eftersom jag är en stor duktig hundflicka har jag numera tillträde till hela huset när jag är själv hemma utan tvåbeningar.
 Ja, Zuri är förstås här, men hon är ju alldeles för väluppfostrad. 
Härom dagen ville jag ha lite nostalgi och valpmemories. Eftersom vi renoverar på  övervåningen så skulle nog ingen märka om jag testade lite ny inredning. Tog alla kuddarna från gästrummet och flyttade in i hundrummet. Tänkte att vi hundar kunde sova lite mysigare bland en massa kuddar, men först var jag tvungen att ändra lite på dem. Bort med toffsar, bort med långt vitt hår som liknar en sheepdog, bort med revärer och tingeltangel. Vem vill ha sådant när man sover. Sedan såg det riktigt bra ut i vår "nyinredda" hundbädd. Därefter hittade jag några skor av svart läder. Har försökt förklara för lillmatte och matte att det är ute med svart. Åt upp lillmattes gladiatorsandeler för någon vecka sedan. Nu hittade jag mattes svarta sandaler och pumps. Bästa att eliminera dem oxå. Gott var det - ni borde prova!!!! Gott om fiber = måste vara nyttigt!! Som dessert blev det en träklädhängare från en affär i Gnällbältet. Vem vill ha en sådan. Helt OK som dessert i alla fall.
Mitt bidrag till förnyelse hos Mollstam resident //vid tangentbordet kreativa Aissa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är min FAVVIS all times - loooooooovar!!!!
Numera känner jag mig helt avdankad, måste grunna på ngt alldeles speciellt. Har du tips syrran?
Din trognaste sis Guldsessan

Denzo sa...

Ha Ha Ha!!!
Härligt syrran! Jag brukar oxå hitta grejer som inte behövs längre... Som tex. Kopplingar till vattenslangar, bäddmadrasser m.m.