lördag 21 juni 2008

Jakten på flugan

Varför finns det flugor ?
Varför surrar dom när jag skall vila ?
Varför flyger de högre än jag når ?
Varför sätter de sig i fönstret när jag försöker hoppa upp och ta dem ?
Varför finns det blomkrukor i fönstret ?
Varför gömmer sig flugeländet bakom blomkrukan ?
Varför sover Zuri alldeles under fönsterbrädan i blomkrukans fallinje ?
Varför fick jag inte tag på flugan, bakom krukan,som rörde sig nedåt från fönsterbrädan, mot Zuri, som låg och sov ,efter att jag hade ägnat lång tid åt fokusering och smygande, och med största tänkbara chans att fånga den - Jo .

D-Ä-R-F-Ö-R att matte kom flygande likt stålmannen rätt över köket och skrämde bort flugan !!!!!!

(Hon påstod att hon skulle fånga blomkrukan i farten som var på väg nedåt mot Zuri)
Hallåååååå- Jag försöker ju utveckla min jaktinstinkt,ju !!
"The hunting dog" Aissa

3 kommentarer:

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Tääääänk att dom alltid ska förstöra allt dom där människorna!!! Man får aldrig odla sina talanger ifred, alltid finns det nån som strular till det. Igår försökte jag demolera (=äta upp, det luktade ju mat!) ett stycke aluminiumfolie. Fick jag va ifred???! Nähä.

Vimla sa...

HAHA!!! Tur för Zuri att hon har Marianne...hehe ;)
Tack för tipset förresten! Hinder är till för att ta sig över och matte har ju pratat om agility så hon blir nog skitglad om jag börjar ta lite egna initiativ tjoho ;)

Vimmelkanten
By the way, VARFÖR är inte du på världsutställningen, har bestämt för mig att din matte ville dit ;) hihi

Anonym sa...

men fyyyy vad din matte förstör för dig. tycker allt att du borde stänga in henne bakom sånt där grönt kompistgaller ibland. så gör de mina när de tycker att jag är jobbig :s

graaaaaaaaaattis till idag föresten. fan vad du är grym sis :-D *vissel*