söndag 29 juni 2008

Efter regn kommer solsken

Borås Nationell utställning 28 juni
"Tänk er en drös juniortikar som inte får plats i ringen, vi delas upp i två grupper, jag är sist ut i första gruppen efter systrarna DeeSibel och DeeSign. Jag och min matte gör oss klara för att springa och det går bra, ställer upp oss framför domarbordet och då.......
sätter nå´n där upp bland molnen på STORA duchen på full fart !!!"
Det var värre än när matte ducshar mig hemma och dessutom kom det varken varmvatten eller schampoo ?

-Det här var inte avtalat, och vi har inte alls tränat på detta på ringträningen !
Jag försökte göra mig så liten som möjligt och matte försökte få mig att stå så nära domartältet som möjligt för att kanske få lite skydd mot vattnet.
Då kom jag på den eminenta idén - jag smög in under domarbordet för där regnade det inte lika mycket !
Matte bara skrattade och gav upp, men lockade ändå ut mig igen - hon hade ju alla köttbullarna.

Som en blixt från klar himmel kom "Farmor Tina" till undsättning in i ringen och räddade oss från "duschen".
Gissa hur det såg ut - Tina,matte och jag under ett litet cityparaflax , och så skulle jag stå vackert oxå !!
Vad gör man ej för att försvara familjenhedern ?

Khoury Colleen var domare
"Correct sized bitch in good musculaer condition, good head type, very good expression, clean long neck, good shoulders, excellent thigh, well ribbed, free moving.
Everything to like about this young bitch, but the ridge needs to be wider and longer"

Sista framträdandet i juniorklass: Kv1,Kk2,Ck1,Btkl R (yeeeei vad konstiga bokstäver och siffror)

Kul att lilla jag fick lov att "glänsa" lite denna dagen och prova på att springa flera gånger i ringen. Vi avslutade dagen i solsken med Lex avelsgrupp och gick till stora finalringen där vi blev andra bästa avelsgrupp.

Gissa om man var trött efter en sådan dag !

7 kommentarer:

Vimla sa...

HURRA HURRA HURRA!!!!!
Grymt bra jobbat & jag skulle verkligen vilja se några paraplybilder ;)
Vi är så stolta över vår snyggsyrra att vi spricker!

MEGAKRAM till hela familjen!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS!!!!
Inte illa jobbat halvsyrran!! Nu vill vi bara se bilder på din rosefett tack :) ;)
Kramar från halvbrorsan Enzo m flock!

Anonym sa...

stackars dej sis, själv var jag instängd i buren tur att den var vattentät *pjuh*. men du gjorde helt rätt, varför skulle du behöva bli blöt liks? en star som du. nä tvåbeningarna fattar inte. tur att farmor kom å räddade dig, men nästa gång tycker jag att dom får vara beredda med ett tält :)
men fortfarande, shit vad duktiga ni var. det var ju sjukt mycket snygga och läckra juniortikar där *dregel*

Anonym sa...

Duktigaste, bästa ni!
Kraaam

Anonym sa...

Kanoners kanonbra! Vilken pingla du är Aissa! Stort grattis till den fina prestationen!

Anonym sa...

Såååååååååååå jäkla grym sis!
Miss Guldsessan

Anonym sa...

Grattis grattis! Jättebra jobbat i regnet och allt :) Det känns bra att ha så fina syskonm som kan representera på the west side ;)