lördag 14 juni 2008

Trädgårdsintresse och arkeologi

Tänk vad intressant det är med utgrävningar -har provat på flera ställen i trädgården - och man vet aldrig vad som dyker upp ?!?
Har också försökt bidra som trädgårdshjälp, efter att ha studerat hur tvåbeningarna gör. 
Planta ur bunke - grop i marken - planta i grop - tryck ihop. 
Lätt som en plätt. Så när de gjort sitt jobb tar jag över och gör likadant (nästan). 
Fattar inte riktigt varför de inte blir glada ?? Och jag har faktiskt fått medhåll från Zuri. 
Hon bearbetade grönsakslandet och gjorde en snygg installation av timjan, purjolök, dill och vad det nu heter,  medan jag tog planteringen på framsidan. 
Hallo där ute......Är det någon som behöver trädgårdshjälp - ring så kommer vi !!!
/Hälsn. Signatur "gröna tassen"

3 kommentarer:

Vimla sa...

HAHA we love your!
Åh va vi saknat ditt bloggande. Och 'tada' så kom du tillbaka starkare än någonsin ;)
Matte skrattar så hon kvider och jag tackar för alla uppslag. De där med skor håller jag inte på med, så du kan få min mattes, hon har alldeles för många. Men trädgårdsarbetet...DET får du gärna komma hit och hjälpa mig med. Gröna tassar...jag är avis!!!

Anonym sa...

Hej!
Kul att läsa om galenpannan :-)
Marianne - jag har pajat min telefon så ring mig igen så jag får ditt nummer. Glömde ringa dig samma dag som jag lovade och sen bytte jag telefon och tappade alla nr... Lämna meddelande om jag inte kan svara just då.
Kram från oss

Anonym sa...

aissabajjsa kom hit å plantera lite vettja :) jag kan hjälpa dig bära å gräva lite om du vill, å för att göra det ännu roligare så tycker jag vi satsar på lite gödning också *mums* nästa vecka ses vi igen säger mattepatte *längta*