tisdag 9 december 2008

Stämning i vintermörkret - Snö ?

Alla som har läst syster Leyas blogg har sett fina bilder med snö. Jag vill också ha snö, och därför har jag försökt rekonstruera ett vinterlandskap, på mitt eget lilla vis.
"Man tager vad man haver..."
Allt vitt fungerar, så jag gav mig på prydnadskuddarna framför allt den håriga kudden och den med vita tofsar.
Därefter hade jag tur för dörren til badrummet hade någon glömt att stänga, och där........ fanns en hel pinne fullastad med wc-rullar. Jippi. Tre sådana lyckades jag få in i "mitt" rum och sedan var det bara att fixa småbitar,typ flingor.
Nästan som hos Leya, men inte fullt så heltäckande.
Inomhus ... so what..??

(Ovationerna utebev från tvåbeningarna - himla otacksamma typer)
"Stämningshöjaren Aissa"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fint du har pyntat! Tvåbentingarna fattar aldrig nått ju! :) Snart ses vi Tjoho :)!!

Karanga's De Leya Af Lex sa...

Gosh, I LOVE it!!!!! Säkert inte så där kallt som mitt vita är heller, jag tycker det känns lite väl besvärligt ibland med kylan, så jag kanske ska prova din variant av snö istället...? Eller så kommer du hit och provar min variant! Så kan vi frysa tillsammans.
Kram Leya

Anonym sa...

Haha, nä men Aissa sånna däringa hyss gör ju inte ens galenpannan här hemma ;-), snor "bara" allt som går att äta.

Vimla sa...

Du är så himla kreativ!!! De va det bästa initiativet på länge, tackar för tipset, nu gäller bara att hitta en sån där snö-wc-hög ;) Du är bäst!!!

Snaaaart... ;)

Anonym sa...

Sis du är bäst ;)!

Anonym sa...

superfint syrran, smakar det också lika gott som det vita som kommer från himlen? :D