torsdag 22 januari 2009

Sova sängen-Mitt inlägg i debatten bland syskon och halvsyskon

"Varför får vissa hundar göra det medan andra (läs Ciarán, Zuri och jag- Aissa)inte får sova i sängen hos tvåbeningarna?"
Jag har hittat en lösning på problemet.
Det som ser så skönt ut med att sova i sängen är mjuka kudden, gosiga filten och varma täcket, och det vidriga kramdjuret som ligger där och gör mig jätteavundsjuk.
Man tar och flyttar alltihop från sängen in i BIA-bädden eller rispuffen när matte och husse inte är hemma, sedan bäddar man lite skönt och bara myyyyyyyyser. (Nåt dumt kramdjur får inte flytta in till mig, dom skall man bara utrota, för dom får ju utan vidare bo i sängen , fusk,fusk,fusk!
Nu kan ju inte tvåbeningarna bli arga, för vi har ju INTE legat i sängen, typ. Eller....?( jag upprepar INTE BLI ARGA !!!!!!) Mina är lite trögfattade, och inte vill jag märka ord men I SÄNGEN är inte samma sak som ta saker UR sängen
Enda problemet är att få tillbaka alla grejerna innan de kommer hem, det har jag inte löst ännu men ge mig lite tid så har jag snart en lösning på det också.
"UppfinnarAissa alltid i farten"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra initiativ, Aissa! Det är varje hunds rättighet att få sova i sängen, och om din matte och husse bara låter dig pröva så kommer de att inse hur makalöst mysigt det är. Och då är saken biff! Så kämpa på, snart ger de nog med sig :-).

Anonym sa...

Bra rutet syrran..du är en riktig uppfinnarjocka ;)Skam den som ger sig. Att du inte tar och smyyger upp i sängen när dom är borta..kanske du redan gör?! Schhhh lovar att inte säga nåt.
Guldsessesystern

Vimla sa...

HAhaha jag skrattar så ja dööör! Finns det nån större uppfinnerska än du? Näe tror faktiskt att till och med självaste guldsessan ligger i lä här!
Men du har helt rätt, du va ju faktiskt aldrig i sängen...å de va ju viktigt för dom där på 2 ben!

Duktiga du!
KRAM

Anonym sa...

smaaaart sis :D

det där lät riktigt smart, ska se om jag lyckas bygga ihop ett å ett å fixa de jag hemma med. fast sådana där kuddar har jag redan i min säng (en till mig och en extra ifall det kommer någon på besök :-*) ska bara fixa ett täcke nu då.

miss ya sis

*nosnos*