torsdag 3 september 2009

Back on track

Ta-ta, Jag är tillbaka i bloggvärlden -igen. Min tangenttryckare har varit upptagen av annat och sedan var det problem med internet, men nu skall vi bli lite flitigare med att trycka fram lite text på tangentbordet.
Min lillmatte har rest bort för en vääääldigt lång tid, men ibland dyker hon upp INNE i datorn med både bild och ljud - himla konstigt att jag ser och hör henne men ingen lukt ?????????

Sedan var matte borta ett tag och då hade Zuri och jag "Husse-helg" och bara mys hela tiden
( Nej, vi fick inte sova i sängen eller ligga i möblerna..)
I tisdags var matte och jag iväg till vårt alldeles speciella lilla träningsställe ute i stora parken och hade med oss"Lydnads-ryggsäcken" och det är så himla kul när matte tar med den för då vet jag vad som är på G.
Första gången på länge som vi tränade lydnad och det gick helt otroligt fantastiskt jättebra och var bara sååååååå kul.
Undrar vem som var gladast, matte eller jag ?
Vår kompis Peter-jägare var här och lämnade klöv och rådjursblod i går och gissa vad han hade med sig i en påse - jo ett riktigt rådjurshuvud med horn och allt som Zuri och jag fick nosa på -luktade jättegott !!!
Huvudet skulle följa med hem till Peter-jägare, men tack för klövarna. Nu skall vi satsa på spårträning igen, och kanske lite tävling oxå.

Over and Out /Aissa och knapptryckaren