måndag 14 september 2009

Skånehelg


I lördags var vi i Sofiero Slottspark på utställning. Ökl.Kv1,Kk3
Bengt-Åke Bogren tyckte detta om mig:
Tik av bra modell, Feminint huvud. Bra nosparti, vacker hals, och topplinje.Tillräckligt förbröst, aningen grund i bröstkorg, en aningen brant i korset. Rastypiska vinklar och rörelser, kort ridge. Utmärkt helhetsintryck

Sedan delade jag natthärbärge med Cirre och hans matte & husse och min matte. Vi hundar fick sova i samma rum som dem och jag försökte verkligen få Rickard att leka och hålla låda på natten, men han verkade vara ganska trött just då. Cirre testade min snuttefilt när jag inte låg på den, men när jag smög tillbaka för att d-e-l-a filten med honom gick han därifrån. Försökte flera gånger, men jag fick inte till det. JAG DIGGAR DIG CIRRE !!!!! Du får gäääääääärna dela filt med mig.

I söndags var vi på SRRS Skånes special på Råå Brukshundsklubb.
Då anslöt syrrorna Signe och Bella ,f'låt DeeSign och DeeSibel och pappa Lex och Maddox och sist men inte minst vår nya tur-maskott Sötaste lilla Saga- Karangas senaste tillskott. Frasse fräs kom också över och spred lite segerglans efter att ha gjort succé på Cavalierutställningen i två dagar.


Stephen Wheeler gillade oss lexisar. Min kritik var följande:
Utmärkt mycket bra balanserad tik. Utmärkt huvud med mycket bra uttryck. Bra halslängd, bra framställ, bra överlinje. Mycket bra svansansättning,Bra bakställ, Utmärkt benstomme, bra tassar. Sunda rörelser i kommande och gående. Marktäckande flytande rörelser. Ökl Kv1,Kk4 Ck
Pricken över I:et var avslutningen på dagen när vi gjorde det som vi övat på några utställningar i sommar -Vann Avelsklassen och fick riktigt fin kritik.

3 kommentarer:

Saga sa...

Vad snygga vi är

Guldpojken sa...

snygga snygga fröken cerise, du och jag gjorde bäst i från oss i helgen. vem orkar vinna liksom när man kan bli 3or och 4or - mycket mycket coolare :D

Malin o tjejerna sa...

Duktiga ni!! Vilken kritik i söndags OCH ett superfint halsband på det. Haha, har allt hört ryktas om att Fröken Cerise rör sig bra till och från. F´låt kunde inte hålla mig Marianne ;-) Du är underbar.
Kramar från heeela bunten ( en viss liten B har varit på älgjakt 1,5 h idag, själv kanske ska tilläggas...)